AB-Inbev heeft de ‘We Are Belgium’-campagne van Jupiler (dat in de komende maanden Belgium heet) ingezet met Belgium-collectors items (24 speciaal ontworpen flesjes, blikjes en glazen van de verschillende Rode Duivels). Daarnaast zullen in april, mei en juni ‘#wearebelgium’ vlaggen, t-shirts en petten te verzamelen zijn. AB-Inbev is met het merk Jupiler partner van de Rode Duivels.
In februari jl. liet AB-Inbev al weten dat het Jupiler-gamma tijdelijk een nieuwe look zou krijgen in het kader van de het wereldkampioenschap voetbal. “Als trouwe sponsor van het Rode Duivels-elftal weet de brouwer immers hoe meeslepend de wereldbekermatchen zijn voor de Belgen. Speciaal daarom werd ook een hele reeks aan collector’s items ontwikkeld, te verzamelen vanaf april,” aldus de brouwerij.
AB-Inbev heeft 24 glazen met de gezichten en handtekeningen van de Rode Duivels ontwikkeld. Daarnaast komt de beeltenis van de spelers ook op blikjes en op de kroonkurken van flesjes. “Er zijn vlaggen, T-shirts en sjaals te winnen zodat iedereen zich volledig in Belgium-outfit kan hullen. Dat allemaal met één doel: de Rode Duivels uit volle borst aanmoedigen,” stelt AB-Inbev in een persbericht. Consumenten kunnen ook wedstrijdtickets winnen voor Wereldbeker-matchen in Rusland. Met een code op de verpakking van een Belgium-blik en onder de kroonkurk van de flesjes kan de supporter online een voetbalspel spelen en meteen ontdekken of hij of zij gewonnen heeft. Tijdens het toernooi zelf zal AB-Inbev op een groot aantal locaties grote schermen opstellen.