Amerikaans onderzoek bevestigt kracht product media - PromZ.be
Amerikaans onderzoek bevestigt kracht product media

Amerikaans onderzoek bevestigt kracht product media

Onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse PPAI (Promotional Product Association International) bevestigt de kracht van promotionele artikelen en business gifts als reclamemedium. 80% van de respondenten liet weten graag promotionele producten te ontvangen en 71% wil graag vaker promotionele producten krijgen. 73% geeft de voorkeur aan promotionele artikelen boven eender welke andere vorm van reclame.

De PPAI concludeerde op basis van het onderzoek dat de consumenten niet alleen promotionele producten willen hebben, maar dat ze ook ‘FOMO’ ervaren, ‘fear of missing out’ – de angst om iets te missen. 96% wil graag van tevoren weten wanneer bedrijven een promotioneel product aanbieden. Voor 61% mag dat via een e-mail meegedeeld worden.
Men peilde ook naar hoe de respondenten promotionele producten ervaren. De kwaliteit van een promotioneel product wordt door 72% in verband gebracht met de reputatie van het gevende bedrijf. Opvallend is dat heel weinig consumenten dergelijke artikelen weggooien. 79% van de ondervraagden liet weten dat men zo’n product als men het niet meer gebruikte, aan een ander geeft, aan een charity shop doneert of verkoopt.

De PPAI vroeg ook hoe de consumenten over de ontvangen product media dachten. 75% vond product media een goede manier om nieuw zaken in de omgeving te leren kennen. 74% zei dat als men een promotioneel product kreeg tijdens een evenement, het die gebeurtenis specialer maakte. En 73% oordeelde dat een promotioneel artikel een goede manier was om op de hoogte te zijn van komende speciale verkopen en evenementen. Het onderzoek van de PPAI werd online uitgevoerd bij 2.500 Amerikaanse en 500 Canadese consumenten die in de voorafgaande twaalf maanden één of meerdere promotionele producten hadden ontvangen.