Op 20 oktober jongstleden hield PPAI – Promotional Products Assocation International, de Amerikaanse sectororganisatie voor product media, de ‘Promotional Products Work! Day. Op die dag zette de sector de product media in de schijnwerpers. De PPAI stelde dat het een opportuniteit was om de waarde van promotionele producten aan bedrijven, consumenten en gemeenschappen te tonen.
Elk jaar houdt de PPAI die ‘Promotional Products Work! Day’. Men ziet die “…als een hoeksteen voor het erkennen van het belang van het werken met professionals op het gebied van promotionele producten, terwijl die ook bewustzijn creëert voor promotionele producten als een krachtig en effectief marketing- en communicatiemiddel.”
Tijdens die dag promootte de PPAI samen met leden en andere professionals uit de sector via sociale media-inhoud en online advertenties de waarde, impact en effectiviteit van promotionele producten. Studies bevestigen dat (Amerikaanse) consumenten vinden dat promotionele producten een belangrijke rol hebben in reclame en de economie. 88% van de ontvangers van promotionele producten herinnert zich de naam van de adverteerder op de producten. 85% van de ontvangers doet zaken met die adverteerder. En 83% van de mensen vindt het prettig om ze te ontvangen.