Het Amerikaanse Zagwear, een van de top 50 Amerikaanse bedrijven in promotionele artikelen, heeft met de aanstelling van Daniel Hill als senior account manager de activiteiten uitgebreid naar Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Zagwear wil vanuit het Verenigd Koninkrijk de aanwezigheid in onder meer Europa verder ontwikkelen.
Er is een groeiende trend in de sector van product media naar internationalisatie. Grote multinationale klanten – vooral fastmovers – zoeken naar één of enkele partners voor een groot aantal landen, niet alleen als het gaat om reclamecampagnes maar ook als het gaat om promotionele artikelen. Distributeurs ontwikkelen zich daarom ook op internationaal vlak, op eigen kracht of in samenwerking met collega’s. Voorbeelden daarvan zijn Premium Partners, Gemaco, Keiretsu, Plato-groep en Prominate (een initiatief van IPPAG, een internationaal samenwerkingsverband van 32 distributeurs). In maart maakten het Britse BTC Group en het Amerikaanse Geiger bekend samen te gaan tot Geiger BTC Group. Die fusie maakt deel uit van de strategie om ‘global’ klanten in Noord-Amerika, Europa en elders in de wereld te servicen.
De stap van Zagwear past ook in die trend. Toby Zacks, de CEO van Zagwear, zei dat de tijd nu rijp is om verder uit te breiden naar Europa. “Er is een toenemende vraag van onze global klanten om hen dezelfde competenties, serviceniveaus en kwaliteit die ze in de Verenigde Staten krijgen ook internationaal te bieden. De wereld wordt voor merken steeds kleiner, wat voor ons een opportuniteit is om de Zagwear-propositie in groeiende markten te bieden.” Het bedrijf werkt onder meer voor P&G, BMW, Disney, Google en Sony.
In de mei-editie van PromZ-be is dieper ingegaan op die trend naar internationalisatie. Meer info op www.promz.be.