Door nieuwe richtlijnen van Lego heeft Bizzyby besloten de activiteiten met gepersonaliseerde Lego-blokjes (www.mijnblokje.be) naar de bedrijfsmarkten stop te zetten.
Volgens Sandra Vets van Bizzyby gaat het in die aangepaste richtlijn vooral om het bedrukken van Lego-blokjes met andere merk- en bedrijfsnamen. Bizzyby werkt zowel op business-to-consumer- als op business-to-businessmarkten. In b-to-c gaat het om het personaliseren van blokjes met persoonsnamen (bijvoorbeeld voor verjaardagen). In b-to-b om het voorzien van de blokjes met een logo. “We mogen geen logo’s meer printen. Maar 60% van onze omzet komt van bedrijven,” aldus Sandra Vets. De b-to-c-activiteiten zijn volgens haar niet voldoende om de business draaiende te houden. Die b-to-c-lijn zet met wel op kleinere schaal verder in bijberoep.
Het werken met niet-Lego-blokjes wijst Sandra Vets af.
“Lego is Lego en we willen geen blokjes van Chinese makelij. We zijn met hart en ziel begonnen met Lego. De klanten aanvaarden ook geen andere blokjes. Een Lego-fan wil alleen Lego.”