BOB-campagne: sleutelhanger populair - PromZ.be
BOB-campagne sleutelhanger populair

BOB-campagne: sleutelhanger populair

Op 8 juni jl is de BOB-zomercampagne weer van start gegaan. Onderdeel van die campagne is de BOB-sleutelhanger die de bestuurders krijgen als ze bij een alcoholcontrole negatief blazen. Voor de zomercampagne van dit jaar zijn er 115.000 sleutelhangers beschikbaar. In Wallonië wenste men deze zomer extra sleutelhangers in te zetten en bestelde men er nog eens 47.000 bij.

Op jaar basis stelt het VIAS Institute (voorheen het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) 420.000 BOB-sleutelhangers ter beschikking. De gele sleutelhanger blijkt populair te zijn. “Er wordt vaak naar sleutelhangers gevraagd via social media,” aldus Stef Willems, manager communication & pr bij het VIAS Institute. “Ik heb ook weet van iemand die maar liefst 13 keer langs een controle reed om aan een BOB-sleutelhanger te geraken.” De BOB-sleutelhanger werd in 1996 geïntroduceerd. “Je kon die toen winnen. Er trok tijdens de zomercampagne een animatie over verkeersveiligheid rond die de Belgische kust aandeed. Vanaf 1997 worden de BOB-sleutelhangers door de politie bedeeld tijdens de controles,” aldus Willems.