Voor het derde achtereenvolgende jaar organiseerde de British Promotional Merchandise Association voor studenten een product media-ontwerpwedstrijd. De winnaar dit jaar was George Hill (student aan de Loughborough University) met een ‘cat-selfie’.
George Hill werkte een item uit in de vorm van het Whiskas-logo dat op een smartphone geplaatst kan worden. In Groot-Brittannië blijken selfies met katten zeer populair (ze worden veel gedeeld op de sociale media) en de ‘kattenkop met belletje’ trekt de aandacht van de kat. Op die manier krijg je de perfecte selfie waar de kat ‘in de lens’ kijkt.
De BMPA zegt over de ontwerpwedstrijd dat het de enige competitie is in de UK die studenten in staat stelt nù de promotionele producten van de toekomst uit te werken. “De competitie nodigt getalenteerde in de UK woonachtige bachelor studenten uit om met speciale, inspirerende, originele ideeën voor product media te komen,” staat er op de website van de BMPA. En: “Promotionele producten staan door de jaren heen al vooraan als het om het creëren van impact voor merken en in het huidige economische klimaat zijn merken op zoek naar frisse methoden om consumenten en klanten te stimuleren met die merken te connecteren.”