De op 24 april gestarte Disney-actie van Carrefour is al voor het einde ervan (op 1 juli) een groot succes gebleken: er zijn 121.000 verzamelalbums verkocht en Carrefour heeft er nog eens 50.000 bij besteld. Eind mei waren er al meer dan 12,3 miljoen stickerpakketjes (goed voor 49,2 miljoen stickers) verspreid.
Carrefour meldde in een persbericht dat succes te danken was aan een combinatie van deelnemende producten en speciale acties. “In eerdere acties namen alleen nationale merkproducten deel aan de actie. Voor de Disney-albums omvat de actie ook verse producten en – voor de eerste keer – producten van het merk Carrefour en Carrefour BIO. Zoals we aan het begin van de actie hebben gecommuniceerd, is het verkrijgen van de zakjes niet langer afhankelijk van het aankoopbedrag, maar van een combinatie van de deelnemende producten en aanvullende acties. Er zijn verschillende speciale acties gepland gedurende de distributieperiode van de stickers en kaartjes om een gezonde en evenwichtige consumptie te bevorderen.”
De Disney-actie heet ook ‘duurzaam’ te zijn en kadert in het engagement van Carrefour om met het oog op milieu minder verpakking te gebruiken, te streven naar 100 % recycleerbare verpakkingen en tegen 2025 eenmalige plastics voor Carrefour-producten te weren. Daarom koos Carrefour voor de actie “…bewust voor een niet-geplastificeerd album dat, net zoals de verzamelkaarten en -stickers, van FSC-gecertificeerd papier is gemaakt. Bovendien worden de kartonnen kaarten zonder overbodige verpakking verkocht. Ze zijn gewoon accordeongewijs over een scheurperforatie gevouwen.”