Carrefour is onlangs in de Carrefour Markets gestart met stickeralbums voor lokale voetbalclubs. Dat gebeurt in het kader van de sponsoring van bijna 400 lokale teams door Carrefour Belgium. “Zoals we in 2014 en 2015 konden zien, verzamelen de Belgen graag de stickers van ‘hun’ Rode Duivels,” aldus Carrefour Belgium in een persbericht.
“Toch staat hun voetbalhart niet alleen open voor de grote ploegen. Dat heeft Carrefour Belgium goed begrepen en daarom sponsort het sinds vorig jaar bijna 400 lokale teams (U8, U10 en U15). Zelfs de jongste spelertjes zijn voor hun ouders en vrienden immers al echte sterren! Daardoor ontstond ook het idee om de lokale clubs hun eigen stickeralbums te schenken, naar het voorbeeld van de alom bekende Panini-albums.”
Carrefour Belgium voert de actie in samenwerking met Unilever. De supermarkt geeft per aankoopschijf van 25 euro een zakje met drie stickers en ook een bij aankoop van steeds per week wisselende deelnemende Unilever-producten. De clubs stellen de inhoud van het album en de cover zelf samen. Elke ploeg komt aan bod en elke speler krijgt zijn eigen sticker. Op plaatsen waar Carrefour Market meerdere clubs sponsort, wordt er één album voor alle clubs samen gemaakt. De logo’s van alle clubs zullen dan op de cover staan en het album zal ook dikker zijn. Carrefour zorgt voor de fotoshoot en regelt met de spelers of hun ouders (in geval van minderjarigen) de toestemming en het portretrecht.
De actie start in 9 vestigingen van de supermarktketen en zal daarna nog elders op gang komen. De bedoeling is dat de actie gedurende drie maanden per vestiging loopt. “Het is immers een activatie-campagne en dan moet je een einddatum hebben,” zegt Baptiste van Outryve, woordvoerder van Carrefour Belgium. Dat houdt in dat de actie niet overal op hetzelfde moment zal lopen. Van Outryve stipt wel aan dat de lokale acties de nationale sticker-acties niet mogen kannibaliseren. Rond het komende Europees Kampioenschap in Frankrijk in 2016 zal er weer een actie met de Belgian Red Devils zijn en zullen de lokale stickeracties ‘on hold’ gezet worden. “De bedoeling is dan dat alle neuzen in dezelfde richting staan, maar daarbuiten zijn er wel mogelijkheden,” aldus Van Outryve.