Coca-Cola, Colruyt en Tui zijn de grote winnaars geworden van de Best Brands Awards, een initiatief van Serviceplan. Coca-Cola kreeg de award van ‘Best Product Brand’, Colruyt die van ‘Best Corporate Brand’ en Tui die van ‘Best Digital Brand’.
De prijzen zijn gegeven op basis van een multibrand- en multisectoronderzoek dat GfK heeft uitgevoerd bij 3.500 gezinnen. In dat onderzoek kwamen 300 merken aan bod. Desgevraagde deelde Serviceplan mee dat “….de meting rekening houdt met alle communicatie-uitingen van de merken, dus ook wat rond promotie wordt gedaan. Maar specifieke vragen daarover werden niet gesteld in de studie.”
Coca-Cola wint niet alleen omdat het merk een sterke marktpositie heeft maar ook sterk is als het gaat over een ‘positieve en memorabele merkbeleving’. Colruyt Group slaagt er in om zich te differentiëren van andere bedrijven en is de meest likeable onderneming in België. De klanten identificeren zich sterk met het bedrijf. Tui kreeg de prijs op basis van de hoge score op vlak van ‘ervaringen op maat’ die het haar klanten aanbiedt.