PromZ.be spotte de volgende aanbiedingen met product media in de weken van 3 tot en met 8 oktober:
in de folder van Albert Heijn
– start van spaaractie voor overschalen en bakvormen, 1 zegel per aankoopschijf van 10 euro
in de folder van Belbev en Prik & Tik
– set theedoeken bij 2 bakken Campina-melk
– glazenacties bij diverse merken bier
encarts bij magazine
– Roularta Media Group: 4-delig aperoset ‘Pascale Naessens X Serax’ bij een jaarabonnement met Feeling
– Roularta Media Group: folder van Oxfam ter gelegenheid van de ‘week van de fair trade’ met de aanbieding van een shoppertas bij 4 pakjes Oxfam-koffie
In de folders van supermarkten zagen we – buiten de spaaractie bij Albert Heijn – geen aanbiedingen met promotionele artikelen, ook geen glazenacties van biermerken. Er waren wel veel acties met gratis producten (type 1+1, of een bijpassend product gratis zoals een zak frites bij rumsteak). De retailers spelen in op de stijgende prijzen en claimen zich in te zetten voor een ‘lagere levenskost’ (Intermarché) of te vechten voor je koopkracht (Cora). Enkel bij gespecialiseerde drankenhandels waren er acties met product media.
Oktober is ook de maand van Halloween, maar er zijn (nog?) geen acties van adverteerders met Halloween-premiums.