Delhaize start educatieve zomerspaaractie - PromZ.be

Delhaize start educatieve zomerspaaractie

Delhaize is begin juni gestart met een grote spaaractie waarmee men op een ludieke wijze kinderen wil stimuleren in aanraking te komen met groenten en fruit. De spaaractie is opgezet rond speciaal daarvoor ontwikkelde ‘characters’, VitaMinis, en loopt tot en met 30 augustus.

Klanten van Delhaize krijgen per aankoopschijf van 20 euro een VitaMini-zakje met daarin een spaarzegel voor knuffels, twee speelkaarten en twee stickers voor het – gratis – verzamelalbum. Bovendien zal men bij ‘deelnemende producten’ ook extra zakjes aanbieden. Woordvoerder Roel Dekelver zegt dat de actie past in de strategie van de retailketen die gericht is op groenten en fruit en op gezinnen met jonge kinderen. In een persmededeling stelde Delhaize dat “….slechts 5% van de Belgische bevolking dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag (eet). Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%).”
Delhaize wil daarom op een speelse wijze betere eetpatronen ontwikkelen. In het verzamelalbum is een spel opgenomen dat gespeeld kan worden met de kaarten die in de zakjes zitten. Volgens Dekelver is het verzamelalbum het perfecte vakantieboek.
Met de zegels kunnen de klanten sparen voor VitaMini-knuffels (in de vorm van groenten en fruit). Een volle spaarkaart (20 zegels) geeft recht op een knuffel voor 3,99 euro. De knuffels zijn ook los te koop voor 12,99 euro. In totaal zijn er acht verschillende characters.
De spaaractie is opgezet in samenwerking met het Nederlandse TCC Global.