Het Britse Brand Impact besluit op basis van het ‘Global Advertising Specialties Impressions Study Report’ dat draagtassen met een logo tot de sterkste product media behoren. Ze scoren hoog op zaken als nut, levensduur en herbruikbaarheid.
Volgens Brand Impact willen consumenten vooral promotionele artikelen die ze nuttig vinden. Tassen scoren op dat punt hoog: in het ‘Global Advertising Specialties Impressions Study Report’ kwam naar voren dat 87% van de respondenten die als zeer nuttig beoordeelden. Brand Impact maakte daar wel een kanttekening bij: het is zaak de juiste tas voor de juiste doelgroep te geven (een laptoptas aan mensen die een laptop hebben, een sporttas voor mensen die ook sporten).
Een tas met logo wordt gemiddeld zeven maanden bewaard en in die tijd veel gebruikt, niet alleen om boodschappen te doen maar ook om andere zaken in te dragen (bijvoorbeeld op reis). De herbruikbaarheid van de tassen valt bij de consument ook in goede aarde. Op die manier dragen ze bij tot het verminderen van de afvalberg. En tassen zorgen voor visibiliteit. “Ontvangers van promotionele tassen zijn trots op hun item. Ga maar eens de straat op en je ziet duizenden met tassen met een logo op hun rug of aan hun schouder,” aldus Brand Impact.