Condoommerk Durex heeft in het kader van de 90-ste verjaardag de verpakking van de producten aangepast: het merk toont een fiere Manneke Pis die ook op veilig speelt en het goede voorbeeld toont. Op die manier eert Durex ook de Belgische cultuur.
Naast de speciale verpakking is er ook een verjaardagsfeestje en via Facebook en Instagram kunnen de consumenten van 23 september tot 21 oktober kiezen uit vier locaties die bekend en symbolisch zijn voor België: het Atomium in Brussel, de Citadel in Namen, het station in Antwerpen of de Gentse grachten.
Met de actie wil Durex ook veilige seks aanmoedigen. Onderzoek van iVOX toont immers aan dat 80% van de Belgen vindt dat er nog steeds een taboe heerst rond het gebruik van condooms. “Voor meer dan de helft van de Belgen is de aankoop van condooms taboe, 39% zou er zelfs niet over praten met familie en vrienden. De cijfers zijn zelfs nog schrijnender bij de jongeren onder 34 jaar die nog meer het bestaan van taboes bevestigen: 63% vindt het kopen van condooms een taboe, en de helft vindt erover praten een taboe,” aldus Durex in een persbericht.