Premium Partners Europe heeft recent EcoVadis Platinum verworven. De EcoVadis-beoordeling past in het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen-beleid van het bedrijf. Meer en meer ondernemingen vragen van hun partners en toeleveranciers inzet op het vlak van duurzaamheid, ook als het om promotionele producten en business gifts gaat. Premium Partners Europe kan nu in de communicatie-uitingen een platinum EcoVadis-medaille opnemen.
EcoVadis beoordeelt bedrijven op het vlak van milieu, sociale en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen. Op basis van die duurzaamheidsbeoordeling kunnen die bedrijven brons, zilver, goud of platinum verdienen.
“Net als onze klanten geven we veel om waar de producten die we leveren vandaan komen en dat ze voldoen aan internationaal normen, duurzaam zijn en ethisch en veilig worden geproduceerd, met aandacht voor zowel het milieu als een eerlijke behandeling van werknemers,” aldus Ulrik Heidbuchel, bij Premium Partners Managing Director Europe. “We werken continu aan het verbeteren van de manier waarop we zowel mens als milieu beïnvloeden wanneer we het marketingmateriaal van onze klanten beheren.”
Recent onderzoek van McKinsey toont ook aan dat consumenten steeds meer eisen van bedrijven dat zij duurzaam werken. De consumenten willen ook méér betalen voor duurzame producten. En er is al in meer dan 70 landen een wetgeving omtrent het gebruik van plastic.