Menig festivalorganisator publiceert deze dagen al de ‘line-up’ van het evenement aanstaande zomer. Kwestie van de liefhebbers al lekker te maken en de kaartverkoop op gang te brengen. De festivalkoorts – festivalitis – gaat zoetjesaan heersen. Dat biedt ook kansen voor bedrijven die optreden als sponsors/partners van die festivals in de vorm van product media.
Het aanbod aan ‘festival-artikelen’ is groot en er is bij wijze van spreken voor iedere beurs wat om een sponsoring op of buiten het festivalterrein extra kracht bij de te zetten met product media. Een kleine greep uit het aanbod: oordoppen (gehoorproblemen na een festival komen meer en meer voor), lanyards, toegangsarmbanden, regenponcho’s voor eenmalig gebruik en voor stands vlaggen en banners.
Overigens: oordoppen zijn ook interessant voor sponsors van het F1-circuit. En met dit jaar twee rijders uit de lage landen (Stoffel Vandoorne en Max Verstappen) aan de start zijn er ook kansen voor Belgische ondernemingen om in te spelen op de in de Benelux sterk gegroeide interesse voor de F1-races. De race op Francorchamps staat voor 27 augustus op de wedstrijdkalender.