Gemaco Group is onlangs genomineerd voor de prijs van ‘Onderneming van het Jaar’, een initiatief van consultancybedrijf EY in samenwerking met de zakenkrant De Tijd en BNP Paribas Fortis. Gemaco (dit jaar ook winnaar van de gold award van de Product Media Advisor of the Year) was één van de vier genomineerden voor de prijs. De prijs ging uiteindelijk naar Vyncke.
De omzet van Gemaco Group verzesvoudigde sinds 2007 tot 105 miljoen euro en het bedrijf mikt op een omzet van 250 miljoen in 2020. In De Tijd werd Gemaco voorgesteld onder de noemer ‘de marketingkunst van waardevolle prullen’. In het artikel over Gemaco viel te lezen dat oprichter en ceo Olivier Somers zich er “…bewust (van) is dat merchandising vaak geassocieerd wordt met prullen die niemand nodig heeft – zoals balpennen, usb-sticks, glazen – maar toch in zijn handen geduwd krijgt. Hij wil die perceptie graag veranderen.”
De omzet van Gemaco Group verzesvoudigde sinds 2007 tot 105 miljoen euro