Gemaco wordt Supremia - PromZ.be
Gemaco wordt Supremia

Gemaco wordt Supremia

Sinds 1 april jl. werken alle onderdelen van de Gemaco-groep onder de naam Supremia. Dat moet meer duidelijkheid in de markt scheppen.

In het najaar 2018 besloot het management van Gemaco de naam te veranderen. CEO Koen Heyvaert: “Gemaco stond voor General Marketing Concepts. Maar wat betekende dat? Die naam zegt niet echt wat we effectief doen. Het kan er ook op lijken dat we een reclamebureau zijn, maar dat zijn we niét,” aldus Koen Heyvaert. “In de werkgroep hebben we toen voor de bestaande naam Supremia gekozen. Die zegt waar we voor staan: super en premium. We gaan voor operationele ‘excellence’ in alle aspecten van onze one stop shop: concepten, producten, design, productie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, service, logistiek en fulfilment.” Als baseline koos man voor ‘brands made real’.  Heyvaert: “Het is onze ambitie om de de ‘best tangable customer brand experience’ te bieden. Onze go-to-market, van promotionele concepten over loyalty acties, added value packaging en print en POS hebben gemeen dat ze allemaal draaien rond tastbare dingen met een logo.”

Een voordeel is dat Supremia een internationale naam is die iedereen begrijpt. Een ander voordeel is dat men nu alle activiteiten van de groep als referentie kan geven bij het werven van nieuwe klanten. “Als we in de VS als Supremia inschreven voor een tender zou het ons goed uitgekomen zijn om ook de referenties van Gemaco te gebruiken. Dat lag echter moeilijk. Nu alles onder Supremia staat, kunnen we makkelijker verwijzen naar de zusterfirma’s. We hebben nu één naam voor de verschillende go-to-markets die we met vijf diensten aanbieden,” zegt Heyvaert. Binnen de Gemaco-groep opereren ook Uni-T (web-design en e-commerce), Unides (grafische ontwikkeling), LAB (promoties) en BeSweet (promotional confectionary). Die onderdelen vallen nu eveneens onder het merk Supremia.

De aandeelhoudersstructuur van Supremia/Gemaco is recent gewijzigd. De aandelen zijn momenteel weer in handen van de Belgische investeringsmaatschappij Saffelberg en het management van de groep. Die heeft de 52% van de Duitse private equity capiton AG (verworven in 2017) terug overgenomen.