Xindao, leverancier van product media, heeft onlangs de gouden standaard behaald bij EcoVadis. Ecovadis rangschikt wereldwijd bedrijven naar hun inzet op het vlak van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
In een persmededeling stelt Xindao dat slechts 5% van de bedrijven die zich door EcoVadis laten scoren goud behalen. De MVO-aanpak startte bij het bedrijf in 2008 toen met de XDEco-collectie op de markt bracht, waarin het ging om energiebesparing. In 2010 kwam Xindao met de ‘Battle of the Bottle’ met het oog op het reduceren van het gebruik van plastic waterflessen. Vier jaar later maakte men XDVision2020 bekend, een duurzame strategie voor de toekomst. Het goud van EcoVadis noemt men een nieuwe mijlpaal voor de sector.
EcoVadis is in 2007 opgezet met als visie om de duurzaamheidsinzet van bedrijven meetbaar en vergelijkbaar te maken, om van transparantie een schaalbaar en efficiënt proces te maken en om blijvend te verbeteren en te innoveren. EcoVadis heeft een platform van sustainability ratings, en is een partner voor de aankoopdiensten van meer dan 300 leidende multinationale organisaties om in het kader van MVO risico’s te beperken.