Household enthusiast: koper die veel besteedt - PromZ.be
Household enthusiast koper die veel besteedt

Household enthusiast: koper die veel besteedt

Marketeers denken graag in generaties zoals Millennials en Generation X. Maar nu is er een nieuw segment dat over de generatiegrenzen heen gaat: de household enthusiasts, shoppers die veel besteden.

Het Amerikaanse RetailMeNot kwam op basis van onderzoek over attitudes en gedrag op de ‘household enthusiast’ uit, een consument die zowel bij de Millennials als bij de Generation X te vinden is. Een household enthusiast spendeert in de komende zes maanden 51% meer dan de impulsieve koper in de leeftijdsgroep van 18 tot 34 jaar. In de VS hebben de household enthusiasts 15% meer inkomen dan de gemiddelde Amerikaan en ze kopen ook voor andere mensen. Ze hebben het laatste woord over gezinsaankopen en kopen gemiddelde 3,6 keer per maand online en vijf keer in een klassieke winkel. En driekwart laat zich bij een aankoop leiden door een korting of een speciaal aanbod als ze twijfelen tussen meerdere merken.