Huis-aan-huis blijft populair in UK door GDPR - PromZ.be
Huis-aan-huis blijft populair in UK door GDPR

Huis-aan-huis blijft populair in UK door GDPR

De populariteit van huis-aan-huis folders blijft in het Verenigd Koninkrijk stabiel, zo blijkt uit het ‘door-drop report’ van de Britse Direct Marketing Association. Men wijst op het in voege treden van ‘GDPR’ als één van de redenen voor die positieve trend. Er komt bij ongeadresseerd immers geen persoonsgebonden informatie kijken.

In 2017 werd er in het Verenigd Koninkrijk 263 miljoen pond (ruim 300 miljoen euro) aan ongeadresseerde mail uitgegeven. In 2013 was dat 260 miljoen pond. Uit cijfers van de DMA (gepubliceerd door PrintPower) blijkt verder dat 10% van de folders doorgegeven wordt en dat 51% van de folders direct en 19% later gelezen wordt. “Adverteerders worden wakker na de ‘post-digital’-kater en zien dat hun geld naar de verkeerde plaatsen is gegaan,” is een opmerking naar aanleiding van de licht toegenomen populariteit van ‘ongeadresseerd’.