De invloed van influencers: kans voor product media? - PromZ.be
De invloed van influencers kans voor product media

De invloed van influencers: kans voor product media?

Influencers zijn ‘hot’ in marketing-land. Diverse onderzoeken bevestigen hun impact, vooral bij de jongere generaties. Een op de vijf jongeren die in de VS en het Verenigd Koninkrijk tot de Generation Z en Millennials behoren, gaf in een studie aan een aankoop gedaan te hebben die gebaseerd was op wat een influencer of wat een ‘BV’ erover meldde.

Een andere studie wees uit dat in de VS ongeveer de helft van die twee groepen vertrouwen heeft in de aanbevelingen van een influencer als er tot een aankoop overgegaan wordt. De BV’s werden in die studie buiten beschouwing gelaten. De kanalen die het meest gebruikt worden door de influencers en hun volgers zijn YouTube en Instagram.

Met het oog op product media is het interessant de vraag te stellen wat de invloed op de verkopen is, als influencers een promotioneel product dat als premium wordt gegeven bij een product extra in de verf zetten…