Leverancier van het Jaar 2025: erkenning voor kwaliteit en ondernemerschap in België - PromZ.be

Leverancier van het Jaar 2025: erkenning voor kwaliteit en ondernemerschap in België

De jaarlijkse verkiezing Leverancier van het Jaar behoort inmiddels tot de vaste hoogtepunten in de promotionele productenbranche. De Awards die worden uitgereikt tijdens de Night of the PromZ aan het einde van de eerste beursdag van The Supplierdays leveren een belangrijke bijdrage aan de professionalisering van het vak. Maar het is méér dan een trofee of een mooie titel: het is een moment waarop de hele branche stilstaat bij de kracht van samenwerking tussen leveranciers en intermediairs.

Indeling in drie categorieën
Een belangrijke verandering ten opzichte van de afgelopen jaren is de indeling in drie categorieën, gebaseerd op de grootte van het bedrijf. Daarmee wordt recht gedaan aan de diversiteit in de branche. Want hoe vergelijk je een familiebedrijf met vijf medewerkers met een grote organisatie van tientallen mensen? De categorieën – 1 t/m 5 medewerkers, 6 t/m 15 medewerkers en meer dan 15 medewerkers – zorgen voor een eerlijker speelveld en vergroten de waardering voor de verschillende manieren waarop ondernemingen hun klanten bedienen.

Waarom deze Awards ertoe doen
De Leverancier van het Jaar Awards zijn geen populariteitswedstrijd, maar een graadmeter voor kwaliteit en betrouwbaarheid. De uitslag wordt bepaald door een vakjury, publieksstemmen en stemmen van suppliers. Een nominatie of overwinning betekent erkenning vanuit de markt, van klanten die hun waardering laten blijken. Daarnaast tonen de awards dat de promotionele productenbranche geen anonieme handel is, maar een netwerk van mensen, relaties en partnerschappen.

Winnaars België 2025
In België werden drie bedrijven in het zonnetje gezet. Zij tonen samen de veelzijdigheid en kracht van de Belgische promotionele markt.

L’exsellent (1 t/m 5 medewerkers)
Een klein team met een groot hart voor de branche. L’exsellent laat zien dat je met vakmanschap, consistentie, persoonlijke aandacht en creativiteit een sterke reputatie kunt opbouwen. Het bedrijf bewijst dat in de categorie kleine leveranciers de kracht zit in het écht kennen van je klanten.

Maximum Image (6 t/m 15 medewerkers)
In de middencategorie ging de award naar Maximum Image, een speler die bekendstaat om zijn flexibiliteit en klantgerichtheid. Met een team dat groot genoeg is om slagkracht te hebben, maar klein genoeg om persoonlijk te blijven, heeft Maximum Image een sterke positie veroverd in de Belgische markt. De uitslagen in deze categorie lagen bijzonder dicht bij elkaar en de stemmen hebben echt de doorslag gegeven.

Kick & Rush (> 15 medewerkers)
Bij de grote leveranciers kwam Kick & Rush als winnaar uit de bus. Dit bedrijf combineert jarenlange ervaring met innovatieve ideeën en een breed productaanbod. Hun vermogen om grootschalige projecten aan te kunnen, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen, maakt hen een terechte winnaar in deze categorie.

Publieksprijs: de stem van de markt
Naast de juryprijzen waren er ook de publieksstemmen. In België ging de publieksprijs dit jaar naar Pasco Business en Promogifts. Dit bedrijf wist zijn klanten te enthousiasmeren en te mobiliseren. Hun overwinning laat zien dat klantrelaties en merkbinding doorslaggevend kunnen zijn.

Impact op de branche
De verkiezing laat niet alleen zien wie er bovenuit stak, maar ook hoe de Belgische promotionele markt zich ontwikkelt. Kleinere bedrijven worden gewaardeerd om hun persoonlijke aanpak, terwijl grotere spelers erkenning krijgen voor hun vermogen om complexe projecten te realiseren. Voor de Belgische intermediairs biedt de verkiezing houvast: het maakt zichtbaar welke bedrijven het verschil maken en geeft richting in een markt die voortdurend in beweging is.