Loopevenementen zijn in ons land ‘in’, stelt Mondial Gifts. Meer en meer mensen nemen er aan deel in het kader van een gezondere levensstijl en ook medewerkers van bedrijven schrijven zich als groep in. Dat biedt kansen om interessante doelgroepen met promotionele artikelen te bereiken.
“Een horde lopers, een groot publiek, een groot aantal organisatoren/medewerkers en veel aandacht van de media. Wat meer kan een marketeer wensen om zijn logo te verspreiden?” aldus Mondial Gifts. Zo’n evenement kan gebruikt worden om via promotionele artikelen aan naambekendheid en merkimago te werken, bijvoorbeeld water en energy-repen voorzien van een bedrijfs- of merklogo. Die uitgaven vallen onder promotionele kosten en kunnen dan ook fiscaal ingebracht worden. Wat ook meer en gebeurd is dat medewerkers van bedrijven in het kader van een gezonde levensstijl aan dergelijke evenementen in groep deelnemen gehuld in speciale T-shirts met logo die ze van hun werkgever gekregen hebben. Dergelijke items voor het personeel vallen ook onder promotie en zijn als kosten fiscaal in te brengen. Immers een bedrijf komt daarmee naar buiten naar het grote publiek en werkt zo aan naambekendheid.
Overigens stipt Mondial Gifts aan te kiezen voor duurzame items en niet voor éénmalige of wegwerp-gadgets. “Stel u voor dat 1.000 deelnemers aan een event na de finish uw product-media in de vuilnisbak ( of ernaast) gooien. Dit beeld wil geen marketeer zich voor ogen halen bij het plannen van zijn actie. Kies daarom best voor lokale producten (lagere ecologische footprint) en voor recycleerbare producten en afbreekbare grondstoffen.”