Voor het negende opeenvolgende jaar is in 2018 de markt van promotionele producten en business gifts in de UK en Ierland gegroeid, zo blijkt het ‘Promotional Merchandise Industry Market Report 2018’ opgesteld door Sourcing City. Men noteerde voor de sector een omzet van 1,1 miljard pond (1,2 miljard euro), 11,3% meer dan in 2017.
De productgroep die het meest als promotioneel artikel door bedrijven aangekocht werd, is die van tassen. Het marktaandeel er van was 14%.
De top tien product media in de UK en Ierland:
product groep | marktaandeel | ||
1 | tassen | 14% | |
2 | schrijfinstrumenten | 8,90% | |
3 | plastic give aways | 7,20% | |
4 | bekers | 6,10% | |
5 | sportdrinkflessen | 5,60% | |
6 | USB accessoires | 4,80% | |
7 | snoepgoed | 4,50% | |
8 | GSM accessoires | 2,90% | |
9 | kleding | 2,80% | |
10 | notablokken | 2,50% |
(bron Sourcing City)