MCS - Kick & Rush neemt Belgische activiteiten Supremia over - PromZ.be
MCS - Kick & Rush neemt Belgische activiteiten Supremia over

MCS – Kick & Rush neemt Belgische activiteiten Supremia over

MCS – Kick & Rush heeft aangekondigd de Belgische activiteiten van de Supremia Group over te nemen. De Supremia Holding legde op 14 april van dit jaar de boeken neer bij de Ondernemingsrechtbank Antwerpen afdeling Mechelen. De aangestelde curator liet toen ook weten dat er geen intentie was voor een doorstart van de Holding.

MCS – Kick & Rush, gestart in 1996, stelt dat het tijdens verkennende gesprekken duidelijk was dat de aanpak en de kennis van Supremia en MCS – Kick & Rush naadloos in elkaar pasten. Vijfentwintig medewerkers van het voormalige Supremia zullen in de nieuwe entiteit worden opgenomen. De nieuwe groep zal vanuit Braine L’Alleud en Mechelen opereren.

Supremia Holding kwam door de coronacrisis in zwaar weer terecht. In een perscommuniqué deelde de raad van bestuur van Supremia mee dat de Covid-19 crisis “….in de zeer concurrentiële markt van promotional marketing een quasi volledige stop van internationale marketingcampagnes heeft veroorzaakt. De Supremia-groep ziet geen vooruitzichten om in de toekomst de business voort te zetten op een levensvatbare manier. Lopende gesprekken met potentiële investeerders en financiers konden in de huidige omstandigheden niet voltooid worden.” De bedrijven die tot de groep behoren en mee in het faillissement zitten zijn Mellifera Holding BV, Supremia Holdings NV, Supremia NV, GEM-X NV en BSweet NV. Het faillissement betekende het ontslag voor 67 medewerkers.

Volgens collega-magazine PromZ in Nederland zou de Nederlandse vennootschap niet onder het faillissement vallen, “… maar het is vanzelfsprekend de vraag in hoeverre de Nederlandse tak last zal hebben van het eventuele faillissement van de holding in België.”

Supremia was sinds 1 april vorig jaar de nieuwe naam van Gemaco. Supremia was de naam van de Amerikaanse activiteiten die Gemaco in 2018 overgenomen had. Gemaco/Supremia was gespecialiseerd in promotionele campagnes voor grote internationale maatschappijen in fast moving consumer goods. Hoofdaandeelhouders was de investeringsmaatschappij Saffelberg. Het management van de groep had een minderheidsaandeel.