MCS-Kick & Rush heeft de meerderheid van de aandelen gekocht van BelgoSweet, gespecialiseerd in promotionele food-artikelen. Een minderheidsbelang blijft in handen van BelgoSweet-oprichter Guy Desseaux en zijn echtgenote. Vanaf januari 2018 neemt BelgoSweet zijn intrek in de kantoren van MCS-Kick & Rush in Waterloo.
Thibaut Fontaine, ceo MCS-Kick & Rush, zegt dat BelgoSweet de eigen naam behoudt en ook eigen marketingactiviteiten zal ontplooien. Het personeel van BelgoSweet komt mee over naar MCS-Kick & Rush. “Het is een groot voordeel voor de klanten van MCS-Kick & Rush en van BelgoSweet omdat we hen nu veel meer producten kunnen voorstellen,” aldus Thibaut Fontaine.
Het initiatief voor de overname is uitgegaan van Guy Desseaux. Hij richtte tien jaar geleden BelgoSweet op. In de tussentijd heeft hij ook PaperMints.be opgezet, een bedrijf dat zoals de naam al zegt gespecialiseerd is in dunne muntblaadjes. PaperMints maakt geen deel uit van de overname. “Ik ben nu 69 en twee firma’s beheren werd iets te veel,” aldus Guy Desseaux. “Ik zal de ploeg van BelgoSweet nog wel helpen, maar zal mijn tijd vooral besteden aan PaperMints.” Met PaperMints (actief in 35 landen) zal hij niet in het promotionele kanaal werken. Het product zal in de meeste landen via drogisterijen en apotheken aan de eindconsument verkocht worden. In België en Luxemburg zal het impulskanaal (kiosken en dergelijke) aan de man gebracht worden.