Multibrand voetbal-actie Unilever - PromZ.be

Multibrand voetbal-actie Unilever

Unilever is begin mei gestart met een grote multibrand-activatie met het oog op het komende Europees kampioenschap voetbal. Unilever geeft de consument bij aankoop van twee producten van de merken Dove, Dove Men, Axe, Signal, Rexona en Sunlight een zogenaamd ‘Devil Set’ voor de auto bestaande uit twee duivelshorentjes en een duivelsstaart die aan ruitenwisser van de achterruit bevestigd kan worden. De Devil Set maakte men in samenwerking met Gemaco.

Unilever is geen sponsor van de Rode Duivels, maar is wel een commerciële partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. “Ik weet niet of het juridisch noodzakelijk was om commerciële partner te zijn,” aldus Freek Bracke, woordvoerder van Unilever in ons land, “maar we spelen het correct met de KBVB en hebben een contract met wat kan en niet kan. Als commerciële partner kun je afspraken maken over het gebruik van het merk ‘Rode Duivels’.”

En zegt Bracke verder: “De voorbereiding voor alle premiums nam ongeveer 6 maanden per premium in beslag. Ze werden speciaal voor Unilever ontwikkeld en zijn dus uitsluitend verkrijgbaar via de retailers die aan de actie meedoen. De gadgets worden ondersteund met displays en affiches in de winkels en de retailers nemen de premies ook op in hun folder.”

Naast de ‘Devil Set’ zijn er komende weken nog activatie-acties, zowel multibrand als merkspecifiek die men voert in samenwerking met Gemaco en Xpect. Voor Ola komt er een speciale uitvoering van het Raket-ijsje (in de Belgische kleuren). Unilever heeft daarvoor als premium een opblaasbare Ola Raket. Voor Zwan heeft men ‘bangingsticks’ ontwikkeld in de vorm van een drietand. Bij Colruyt is men ook actief met schmink in de Belgische driekleur.