Hoe kunnen ‘klassieke’ retailers met de digitale mogelijkheden van vandaag hun klanten aan zich binden? DMNews kwam met vier tips waar promotionele artikelen ook een plaats in kunnen hebben. De belangrijkste tip is méér instore inspelen op wat de klanten willen, onder meer met real-time promoties. Consumenten gebruiken immers meer en meer ook in de winkels hun smartphone.
Onderzoek van Accenture heeft uitgewezen dat wereldwijd 47% van de consumenten graag in de winkel in real-time promoties wil ontvangen. Slechts 7% van de retailers kan op die wens ingaan. Retailers zouden volgens DMNews real-time-promoties in een eigen app moeten opladen.
Een andere tip is om klanten nog tijdens het winkelen al te laten betalen voor hun aankopen zodat ze niet in een rij aan de kassa moeten gaan staan. 41% van de shoppers heeft volgens een onderzoek de aankopen niet meer afgerond en het winkelwagentje al laten staan omdat de wachttijden bij de kassa te lang werden. En verkopers van make-up en kleding wordt aangeraden augmented reality in de winkel te installeren zodat consumenten op die manier het effect van die producten op zichzelf kunnen ervaren.