Nederland: té groot succes spaaractie voor schaalmodel racewagen Verstappen - PromZ.be

Nederland: té groot succes spaaractie voor schaalmodel racewagen Verstappen

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft na de recente overwinning van Max Verstappen in de Grote Prijs F1 van Maleisië een stormloop gekend op het schaalmodel van de F1-bolide van Verstappen. De maquette kon verkregen worden via een spaaractie die in september jongstleden startte. Enkele dagen na de zege van de Nederlander was Jumbo door de voorraad heen. Wie daarna nog een volle spaarkaart inleverde, kreeg een gesigneerde cap van het Red Bull-team.

Jumbo – sinds zes jaar al sponsor van Verstappen – deelde mee dat “….de populariteit van Jumbo’s spaaractie al enorm (was), maar dat zondagochtend nadat Max Verstappen in Maleisië de Grand Prix had gewonnen, die een enorme vlucht (nam). Zo razendsnel als Max Verstappen racete, zo vliegensvlug bestelden de laatste Jumbo-klanten de limited edition-modelauto’s op Jumbo.com. Op het hoogtepunt zondagmiddag werden de miniatuur-Formule 1-auto’s met duizenden tegelijk besteld.” Met een gesigneerde pet poogt de supermarktketen het leed te verzachten voor de klanten die achter het net visten. Een woordvoerster van Jumbo liet weten dat men “…vanaf het begin van de campagne duidelijk gecommuniceerd had dat dit een op-is-op-spaaractie betrof.” Inmiddels worden de Jumbo-schaalmodellen op verkoopsites te koop aangeboden….