Bij de jaarlijkse verkiezing van de beste premiumpromotie (een initiatief van PromZ Magazine, het zusterblad van Promo-Biss) heeft het Nederlandse watermerk Sourcy de PromZ PremiumPromotion of the Year 2017 gewonnen.
Sourcy deed een spaaractie voor regenlaarsjes (vier actiescodes en €4,99 voor de verzendkosten). Jurylid Ed van Eunen (Van Eunen Marketing) bij PromZ: “Bij Sourcy zijn ze gewoon rechttoe rechtaan gaan denken: we verkopen water, wat kun je nog meer met water doen? Als je er van uitgaat dat gezinnen met kinderen de doelgroep van Sourcy zijn, zijn regenlaarsjes voor kinderen een heel logische en voor de hand liggende keuze.”
De Nederlandse retailer Albert Heijn kreeg de ‘allover award voor premiumpromoties’ (een nieuwe prijs) voor de ‘basisspaaracties’ voor pannen wijnglazen en BBQ-serviezen. De jury oordeelde dat het “…nuttige, kwalitatieve foodgerelateerde premiums (zijn), met steeds meer de inzet van eigentijdse middelen als AR en VR.” Albert Heijn voerde een aantal van die spaaracties overigens ook in ons land.