Een promotie-actie met swimming noodles die Pepsico van 28 juni tot en met 11 juli jl. in de retailketen OKay (onderdeel van de Colruyt-groep) voerde is een groot succes gebleken. Bij twee zakken Lays of bij één verpakking Pepsi Max kregen de klanten gratis zo’n ‘swimming noodle’. De actie sloeg zo goed aan dat men voortijdig door de voorraad swimming noodle’s heen was.
Bij OKay liet men weten dat de actie een succes was omdat die zeer toegankelijk was: de aankoopvoorwaarde – twee grote zakken Lay’s chips – was voor iedereen haalbaar. De actie werd verder gepromoot in de OKay-folder en met displays in de winkels. Ook noemde OKay de timing juist (aan het begin van de zomervakantie). Er was sprake van een grote ‘uplift’ in volume, maar exacte cijfers wilde men niet geven. “Van de chips hadden we voldoende stock voor de hele actie, maar niet van de swimming noodles. Dat hebben we bij OKay uiteraard commercieel gecompenseerd door een alternatief gadget van OKay, zoals een bal van OKay, mee te geven,” aldus een woordvoerder van de Colruyt-groep.
Pepsico deed de actie in samenwerking met MCS-Kick & Rush.