Tijdens PromGifts, de enige vakbeurs in ons land voor promotionele artikelen en business gifts, zal er in het ‘conference-luik’ extra aandacht besteed worden aan webshops die bedrijven in samenwerking met product media-adviseurs kunnen opzetten.
Webshops kunnen zowel in b-to-b als b-to-c opgezet worden. Banken en verzekeringen hebben intern webshops waar hun agenten/kantoorhouders terecht kunnen om product media in te kopen. Voorbeelden daarvan zijn AXA en AG Insurance. In de b-to-c-markten zetten bedrijven webshops op in het kader van de merchandising van hun merk. Dergelijke webshops passen in het creëren van een emotionele band tussen het merk en de consument. De Brusselse vervoersmaatschappij STIB/MIVB heeft bijvoorbeeld een eigen webwinkel (daarover verscheen in de jongste editie van Promo-Biss nog een reportage) en ook de stad Antwerpen biedt op die manier ‘A’-producten aan.
PromGifts vindt plaats op 29 en 30 maart aanstaande in Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden. De toegang voor professionals en bedrijven is gratis mits voorinschrijving op www.promgifts.be.