PromGifts-bezoekers: meer kwaliteit - PromZ.be

PromGifts-bezoekers: meer kwaliteit

De vierde editie van PromGifts, de vakbeurs voor product media die op 13 en 14 april jl. gehouden werd, is vooral kwalitatief een succes geworden.

Na drie jaar het evenement in Tour & Taxis in Brussel te hebben gehouden naast en samen met de beurs Ondernemen, koos organisator BAPP (Belgian Association of Promotional Products) dit jaar voor een ‘stand-alone’ beurs in de Brabanthal in Leuven. Voor die vakbeurs hadden zich nu 600 personen ingeschreven, vooral eindklanten en communicatie-bureaus. Van hen kwamen er zo’n 500 ook daadwerkelijk naar PromGifts. Kwantitatief was dat minder dan vorige jaren, maar uit contacten met standhouders bleek dat geen probleem. Daar viel te vernemen dat de kwaliteit van de bezoekers veel hoger lag dan bij de vorige edities en dat de standhouders goede kwalitatieve gesprekken met hen konden voeren.

“Elke bezoeker was een ‘vakbezoeker’,” aldus Erich Cormann, executive manager van de BAPP. Het probleem bij de ‘gecombineerde’ beurs in Brussel was dat er wel veel bezoekers waren, maar dat zij niet altijd echt ‘gekwalificeerd’ waren (vaak student of starter). Voor de standhouders waren zij – in ieder geval op korte termijn – geen valabele prospecten. “Geen stagiairs, geen studenten… Wel de meerwaarde-zoeker,” verwoordde Bert Anthonissen van Sky-O het niveau van de bezoekers van PromGifts 2016. Overigens waren de standhouders ook te spreken over de locatie zelf: modern, makkelijk bereikbaar (dicht bij de E40) en een ruime (gratis) parking.