De maand januari was ‘rustig’ wat betreft het aantal aanbiedingen met promotionele artikelen in folders en op winkelpunten. Wellicht heeft dat te maken met de post-eindejaarsfeestperiode en de wintersolden waar ook in fast moving consumergoods sectoren retailers en fabrikanten vooral werkten met opvallende prijsaanbiedingen. Promo-Biss spotte de volgende aanbiedingen met product media:
– een afsluitbare Curver-doos bij aankoop van drie producten uit het merkengamma van Continental Foods (folder Carrefour Market)
– een pannenkoekenvorm bij twee 825-grams potten Nutella (folder Carrefour Market en folder Delhaize)
– een ‘win for life-mini’ biljet bij een toiletzitting van Ventura (folder Gamma)
– een brooddoos bij een duopack Brugge-kaas (folder Delhaize)
– een tablet, smartphone of laptop voor €1 euro bij een abonnement voor twee jaar op Het Laatste Nieuws (folder Het Laatste Nieuws)
– een Krups Nespresso-machine bij aankoop van minstens €49 (ex BTW) (b-to-b-direct mail JM Bruneau)
– een geurkaars bij twee producten van Nivea en/of Hansaplast (folder Kruidvat)
– een massageapparaat bij twee Durex- of Durex Play-producten (folder Kruidvat)
– een muts bij aankoop van twee verpakkingen Maltesers of M&M’s of twee mutsen bij vier verpakkingen (folder Colruyt)
– een pollepel bij Dr. Oetker pannenkoekenmix (folder Colruyt en folder Delhaize)
– een ‘koffieboekje’ bij twee verpakkingen van het eigen Colruyt-merk Graindor-koffie (folder Colruyt)
– een Philips-koffiezet of een Domo soepmaker bij een bestelling vanaf € 69 netto (koffiezet) of vanaf € 79 netto (soepmaker) (b-to-b-mailing van Otto Office)
– drie Smurfen-stickers bij duo-pack Delacre Smurfkoekjes (point of sale)
– skitubehouder/lanyard bij Louis Widmer lippen- en gezichtsbalsem (point of sale aanbieding, apotheek)
– giftbox bij aankoop Vichy Slow Age gezichtsverzorging (point of sale-aanbieding, apotheek)
– ontbijtbordje bij eenVibovit-product (point of sale aanbieding, apotheek)
– Tilman-poppetjes, groot en klein b-to-b (point of sale-materiaal voor apotheken)
‘In fmcg werkten retailers en fabrikanten werkten met prijsaanbiedingen gedurende de wintersolden’