Promotionele kansen met USB PD - PromZ.be

Promotionele kansen met USB PD

Technologische promotionele producten zijn gegeerd, leert recent Duits onderzoek, en de ontwikkeling van USB Power Delivery (USB PD) opent nieuwe promotionele mogelijkheden. USB DP maakt het leven van de ‘geconnecteerde’ consument gemakkelijker en laat toe om tegelijkertijd stroom te leveren aan apparaten én data uit te wisselen. Bovendien kan de oplaadtijd van apparaten sterk verkort worden.

Wat biedt USB PD? Op de eerste plaats is er sprake van tweeweg powerverkeer. Met de klassieke USB-kabels kon er maar in één richting stroom doorgegeven worden. Op de tweede plaats optimaliseert PD het vermogen: een apparaat ‘vraagt’ maar een bepaalde hoeveelheid vermogen en de ‘leverancier’ (bijvoorbeeld een oplader) levert niet meer dan gevraagd wordt. En op de derde plaats is het mogelijk om audio en video te versturen via dezelfde connectie als er gebruikt wordt voor het opladen of voor data-transfers. En de apparaten met Power Delivery hebben slechts één USB-C-kabel nodig zodat meerder kabels tot het verleden behoren.
Op de site van ‘Product Media Magazine’ stelde Matt Pluckrose (managing director of Desktop Ideas) dat de tweeweg-functie interessante promotionele mogelijkheden biedt. Er zal een markt zijn voor USB PD en dat leidt weer tot “…coole gadgets en accessoires die ontworpen worden om van een logo te voorzien en om een promotie-actie te verbeteren. De toekomst ziet er goed uit en technologie is weer een terrein om de aandacht van adverteerders op te vestigen om zo hun merk te promoten,” aldus Pluckrose.