Pronel is winnaar geworden van de Product Media Advisor of the Year Award 2016, een initiatief van het vakblad Promo-Biss in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products – BAPP. Het is de tweede maal dat die prijs uitgereikt werd.
Pronel kreeg de gold-award tijdens de internationale vakbeurs voor product media (promotionele producten en business gifts) PSI in Düsseldorf uit handen van BAPP-voorzitter Axel Debruyne. Pronel is een sterk service gericht familiebedrijf dat in1986 opgestart is door Jan en Nelly Van Praet. Inmiddels is ook de tweede generatie in de personen van Stijn Van Praet en Dries Van Praet sterk actief in het bedrijf dat een groep van acht medewerkers heeft. Volgens de vakjury van de Product Media Advisor of the Year Award zijn de sterke punten van Pronel de dienstverlening, de productkennis en de innovatie. Pronel gooide zowel bij de vakjury als in de leveranciers- en de publieksstemming hoge ogen.
De silver-award was voor het tweede jaar op rij weggelegd voor het Antwerpse Van Bavel Enjoy Giving. De familie Van Bavel is sinds 1953 actief in de sector en ‘Van Bavel’ is een gevestigde waarde in de Belgische product media-wereld. In de persoon van ceo Michel Van Bavel heeft het bedrijf ook een grote promoter van het vak in huis.
Brons was er voor Pasco Gifts, een KMO uit Aalst dat nieuwe wegen inslaat door sterk op het multichannel aspect in te spelen. Pasco Gifts bestaat sinds 2003 en wordt geleid door Ronny De Smedt en Bart Boterberg.
Voor de eerste keer was er ook een prijs voor de Product Media Specialist of the Year 2016. Quatrième Dimension uit Namen was hiervan de laureaat. Het bedrijf is opgericht in 1998 en gespecialiseerd in het bedrukken en borduren van promotioneel textiel. Door sterk in te zetten op digitalisering van het proces is men er ook in geslaagd de productie in eigen land te houden.
Het Vilvoordse Magnus Business Gifts kreeg een speciale prijs van de jury: een eervolle vermelding. Magnus Business Gifts wordt geleid door Ann Magnus die in 2012 het familiebedrijf heeft overgenomen. Inmiddels heeft zij er haar eigen stempel op kunnen drukken. Het is actief, creatief en heeft een grote aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Met deze prijs willen Promo-Biss en de BAPP de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naambekendheid, bedrijfsimago) effectief. Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond.
De vakjury bestond uit Tom Van Heffen (Texet), Serge Mertens (PF Concept), Michel Deboudt (The China Office), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss). De jury nomineerde voor de Product Media Advisor of the Year vijftien bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. Voor de Product Media Specialist of the Year nomineerde de jury vijf bedrijven uit uiteenlopende sectoren.