PSI gaat breder - PromZ.be

PSI gaat breder

PSI, de jaarlijkse vakbeurs voor distributeurs en leveranciers in het Duitse Düsseldorf, heeft bekend gemaakt dat men vanaf volgend jaar (de 55-ste editie) op een ruimer publiek – lees de eindklant – zal mikken. Op de laatste dag van de beurs (die van 10 tot 12 januari 2017 zal lopen) kunnen product media adviseurs hun klanten uitnodigen om het evenement te bezoeken. De beslissing werd genomen door een taskforce, samengesteld uit vertegenwoordigers van reclame- en media-consultants, groothandelaren, leveranciers, merkproducenten en PSI.

PSI-managing director Michael Freter zei dat het doel duidelijk is: “De PSI-beurs wil de eindklanten lekker maken om meer promotionele producten te kopen.” Dat wil niet zeggen dat er mogelijkheid is om bij standhouders van de vakbeurs rechtstreeks te kopen. PSI blijft vasthouden aan het distributeurs-model dat ook in ons land de norm is. PSI is er wel van overtuigd dat de klanten via een uitnodiging van hun distributeurs op de beurs zelf zullen kunnen vaststellen hoe sterk de sector van de promotionele producten is. Men stelt ook dat het nodig is de visibiliteit van de sector bij de eindklanten te verhogen.