Bij de uitreiking van de derde PSI Sustainability Awards 2017 op 8 september jl. heeft PSI managing director Michael Freter gezegd dat de sector van promotionele producten duurzaamheid heel ernstig neemt. “Gedurende drie jaar hebben we steeds opnieuw gezien dat de sector van de promotionele producten in het algemeen al heel duurzaam denkt én handelt,” aldus Freter. “Met deze prijsuitreiking eren we de vaak heel uitgebreide inspanningen die zijn gedaan om te zorgen voor ons leefmilieu en onze medemensen.” PSI, de internationale vakbeurs voor promotionele artikelen en business gifts.
Er waren 90 genomineerden voor de prijzen, die naar zeer diverse inzendingen gingen: van duurzame kleurpotloden voor kinderen tot bio-afbreekbare regenponcho’s en kalenders gemaakt van plantenresten. Naast prijzen in acht categorieën waren er nog twee speciale awards: die voor Influencer of the Year en voor Most Sustainable Start-up. De prijs voor Influencer of the Year ging naar PF Concept dat werkt met een Vendor Social Compliance Protocol (een flowchart voor product-compliance en management van de supply chain) en dat dit jaar ook een duurzaamheidsrapport heeft gepubliceerd.