M&AD en Step Out Of The Line zijn eind vorig jaar een samenwerking aangegaan en hebben een ‘Uitstalling creative hub’ opgezet in Genk. M&AD is gespecialiseerd in give aways, business gifts en imagocampagnes, Step Out Of The Line is sterk in visuele communicatie en corporate identity.
Danny Weckx, zaakvoerder van M&AD, zegt dat beide bedrijven in het verleden op projectbasis al samenwerkten. Doordat er recent in de infrastructuur van M&AD ruimte vrij kwam, benutte men die om, aldus Weckx “….onze gemeenschappelijke visie, namelijk het aanbieden van een totaalconcept rond corporate identity, te concretiseren.” Voor Step Out Of The Line – geleid door de gebroeders Bogaerts – kwam het ook goed uit. “Enerzijds waren we op zoek naar uitbreidingsruimte om onze klanten nog beter te bedienen en anderzijds waren we al een hele tijd gecharmeerd door de creativiteit en internationale aanpak van M&AD. Vanuit de ‘Uitstalling creative hub’ kunnen we nu beter inspelen op de vragen van bestaande en nieuwe klanten.”
Voor de twee partners komt het erop aan hun klanten een eenduidige identiteit te bieden. “Meestal heeft de klant meerdere leveranciers die ieder op hun manier zonder het totaalbeeld te kennen, voorstellen doen rond visuele communicatie (denk aan logo, huisstijl, website, autoreclame, beursstanden, relatiegeschenken, folders, buitenreclame etc). Veel communicatie, afstemmingen, hogere budgetten, afdwaling van de huisstijl, geen duidelijk imago meer, zijn daarvan het gevolg. Dit willen we nu door de ‘Uitstalling creative hub’ net tegengaan. Een duidelijke visie strak in de markt zetten. De klant een veel sterkere uitstraling geven en beter uitstallen,” aldus de twee bedrijven in een perscommuniqué.