Sinds 15 maart moet volgens de overheidsmaatregelen in het kader van de bestrijding van het coronavirus iedereen die kan voorlopig thuiswerken. Zijn er ondernemingen die hun werknemers thuis extra motiveren of bedanken met product media?
Mondial Gifts zette het groot op de website: ‘Home office en thuiswerk gadgets: leuke, hippe bedrukte relatiegeschenken, ideeën en trends in corona tijden’. De insteek was dat verantwoordelijken in bedrijven nu medewerkers moeten aansturen die apart en ver van elkaar zitten. “Hoe zorgen voor een goede teamsfeer in deze COVID-19 tijden? Hoe kunnen HR verantwoordelijken het sociaal isolement vermijden nu iedereen van thuis uit werkt? Want we zijn sociale wezens die echt materieel contact nodig hebben,” aldus Mondial Gifts. Product media zijn de oplossing, weet het bedrijf, want dat zijn “…nu de enige media die mensen echt raken én aanraken. Met gepersonaliseerde promotionele voorwerpen blijf je letterlijk in contact met je team en collega’s. En kan je bewijzen dat je het echt meent.”
Een leverancier stuurde deze e-mail de wereld in: “Veel van ons hebben er al mee te maken: thuis werken. Een goed moment voor werkgevers om collega’s die zich vanuit huis inspannen voor het bedrijf een hart onder de riem te steken. Wij hebben een selectie artikelen gemaakt die ideaal zijn als geschenk voor de thuiswerkers onder ons om de werkomgeving nog iets aangenamer te maken.”
Komen er nu voor thuiswerkers ook aanvragen binnen? “Ja,” zegt Ann Magnus van Magnus Business Gifts, “we krijgen aanvragen om voor Pasen iets te voorzien om thuis af te leveren en voor mensen die nu nog steeds op de werkvloer aan de slag zijn om hen een hart onder de riem te steken. Maar ook textiel met bedrijfslogo en dergelijke om de thuiswerkplek wat meer kantoorgevoel te geven voor verbondenheid.” Magnus Business Gifts zelf stuurde de thuiswerkende medewerkers een trui met bedrijfsnaam erop. Bij Allchim stelt Bart Dehandschutter dat er bestellingen komen van bedrijven die nog fysiek werken. “Het personeel wordt beloond en krijgt iets extra’s,” aldus Dehandschutter.
Er waren echter ook enkele reacties dat er geen aanvragen binnen waren gekomen. Patrick Notteboom van Maximum Image liet bijvoorbeeld weten dat er voor thuiswerkers geen aanvragen zijn. “Ik vrees dat iedereen de kat uit de boom kijkt en kosten probeert te vermijden,” was zijn reactie.