Trends voor 2019 volgens Diageo - PromZ.be

Trends voor 2019 volgens Diageo

Volgens Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken (onder andere het merk Johnnie Walker), ziet voor 2019 drie belangrijke trends bij de consumenten: premiumization, gezondheid en thuisproeven.

Premiumization houdt in dat de consumenten graag iets meer betalen voor een product van uitstekende kwaliteit (bijvoorbeeld premium gin en whiskey). Maar het moet wel betaalbare luxe zijn. Olivier Percy, Innovation Manager Benelux bijh Diageo: “We verwennen onszelf graag, zij het met mate. Kwaliteit boven kwantiteit is de regel.”

Een tweede trend is het gezondheidsbewustzijn. De consument wil controle hebben over wat hij of zij eet en drinkt. “Producten moeten passen bij de levensstijl van consumenten, dat geldt ook voor exclusieve dranken. Denk aan vegan alternatieven en smaakvolle alternatieven met een laag alcoholgehalte,” aldus Percy.

Ten slotte is er – zeker belangrijk voor de wereld van alcoholische dranken – de trend van thuiservaring. Consumenten kiezen ervoor om exclusieve dranken thuis te consumeren, samen met familie en vrienden. Percy: “We zien een positieve evolutie: consumenten kiezen om drinken en rijden niet te combineren. De degustatie van exclusieve dranken thuis zorgt voor extra genot.”