Het EK vrouwenvoetbal is sinds gisteren (2 juli) afgetrapt in Zwitserland, maar leeft het eigenlijk wel?
Eerlijk is eerlijk: ik moest eerst opzoeken wanneer het toernooi zou beginnen, en wat blijkt? Het is vandaag. Toch merk je er weinig van in de straten van promoland. Na flink zoeken zijn er slechts een paar acties te vinden. Zo kun je bij Jumbo sparen voor juichslippers, en bij Coop krijg je korting op een voetbal. Lidl laat met trots weten sponsor te zijn van UEFA WOMEN’S EURO 2025, maar in de winkels is daar verder, relatief weinig van terug te zien.
Opvallend is hoe weinig aandacht supermarkten besteden aan het vrouwenvoetbal. Ze spelen eerder in op het warme weer. In vrijwel alle folders zie je BBQ-pakketten, ventilatoraanbiedingen en zonnebrandcrème prominent op de voorpagina. Helaas, de warmte wint het van het vrouwenvoetbal. Benieuwd wanneer je tijdens het BBQ’en toch nog de vrouwen in actie kunt zien? Check dan even het wedstrijdschema.