Wat zijn innovatieve promotionele producten? Producten met een digitale component.
Dat blijkt uit de PSI First Club. Dat is een initiatief van de internationale vakbeurs voor promotionele artikelen en business gifts PSI in Düsseldorf die elk jaar de verkiezing van innovatieve producten organiseert. PSI selecteerde 50 ‘premières’ en de bezoekers van de beurs in januari jl. kozen daaruit de top drie. Op 13 februari maakte PSI de winnaars bekend: Moleskine Smart Writing Set, de Nestler-matho Soundbar Nm-350 en de Dragon-Gifts Power Blade On-The-Go. Opvallend is dat de bezoekers juist die drie ‘digitale’ producten koos uit een aanbod dat dit jaar vooral ‘klassiek’ was: pennen, blocnotes, agenda, textiel….
Moleskine bracht met de Moleskine Smart Writing Set de digitale en analoge wereld samen. Je schrijft of tekent op een papieren tablet en het resultaat wordt direct overgezet naar een beeldscherm waar het verder bewerkt kan worden. De Soundbar N-m 350 ban Nestler-matho ziet er niet alleen goed uit, maar is ook op akoestisch gebied interessant: een microfoon, een micro-SD card slot en een AUX-input. De Power Blade On-The-Go van Dragon-Gifts is een ultradunne powerband uitgevoerd met een USB-poort en is compatibel met IOS en Android-apparaten. Omdat die Power Blade zo licht en dun is, neemt die nauwelijks plaats in.