In het kader van de campagne van Wondercar om kinderen bewust te maken van veiligheid in het verkeer zal de keten van carrosserieherstellers op twee dagen tijd 35.000 veiligheidshesje uitdelen. In totaal krijgen 1.471 klassen van 302 scholen over heel ons land zo’n hesje. Op het hesjes staat in fluo-materiaal een getekende ‘Wonder Robot’. Het is voor tweede achtereenvolgende jaar dat Wondercar een veiligheidsactie voert.
In een persbericht zegt Wondercar’s marketing manager Géraldine Favresse dat de keten elke dag geconfronteerd wordt met een groot aantal auto-ongelukken. “Wij zijn dus erg begaan met veiligheidskwesties. Het was dus tijd om iets te doen.” Wondercar maakte daarom een budget vrij voor een verkeersveiligheidscampagne gericht op kinderen en hun ouders. De campagne draait rond een super ‘Wonder Robot’, een figuurtje met een cape en een masker die een missie heeft om de kleine weggebruikers te beschermen.
Tweede jaar
Wondercar koos oktober uit als campagneperiode omdat de dagen korter worden en de kinderen in het schemer naar school moeten. Vorig jaar voerde Wondercar voor de eerste maal zo’n veiligheidscampagne. Toen werden er 10.000 veiligheidshesjes uitgedeeld. Het succes van die campagne zette de keten aan om dit jaar een stap verder te gaan. Eind september startte de actie met een campagne op sociale media en op de website van Wondercar. Als zes ouders van kinderen uit één klas lieten weten een veiligheidshesje te willen hebben voor hun kroost, kreeg de hele klas zo’n hesje. Op twee dagen tijd werden er zo 35.000 hesjes gereserveerd. Voor de verwerking van de pakketten doet de keten een beroep op een beschutte werkplaats (Apam). Naast hesjes zijn er ook ander cadeaus met het Wonder Robot-thema zoals stickers, posters en een stripboek.