Dioss Print Solutions zet in op ‘zintuiglijke marketing’, een goede Nederlandstalige omschrijving van ‘haptical advertising’ waar de wereld van product media tegenwoordig veel naar refereert. Met speciale inkten (geurinkt, luciferinkt) kan men drukwerk een extra zintuiglijke dimensie geven.
Guy Lauwers, ceo van Dioss, zegt over zintuigelijke marketing: “Neuromarketing toont
aan dat als je meerdere zintuigen activeert de boodschap beter en langer in het geheugen van de consument blijft. Bijvoorbeeld geurinkt. Je ziet het papier en je voelt het ook, maar door geurinkt te gebruiken spreek je een derde zintuig aan. Dat is heel krachtig naar de consument toe.” Ook biedt men mogelijkheden om speciale inkten op promotioneel vlak in te zetten. Dioss heeft bijvoorbeeld aquarelinkt. Een kleurplaat voor kinderen kan bedrukt worden met de benodigde aquarelverf. Voor Rode Duivel-supporters zijn er toepassingen met aquarelinkt in de nationale driekleur. Daarbij moet men wel de wetgeving in de gaten houden. “Aquarelinkt om te schilderen moet voldoen aan de speelgoednormen. ‘Facepoint’ moet voldoen aan cosmetisch normen,” aldus Lauwers.