PromZ.be 01-201

39 promobiss 1/2014 > Enige vakbeurs. De enige Belgische vakbeurs voor pro- motionele producten en business gifts, kent dit jaar haar tweede editie. Advanced Fair en Roularta organiseerden in 2013 samen met de BAPP (Belgian Association of Promotio- nal Products) voor de eerste maal deze vakbeurs en toen kon men op twee dagen tijd meer dan 2.200 bezoekers noteren. Dit jaar gaat men op de ingeslagen weg verder. Men voegt er enkele innovaties aan toe. Dé grote vernieuwing is echt de ‘International Manufacturer Showroom’ in het centrum van de beurs. Een platfom waar zo’n vijftig gespecialiseerde fabrikanten uit diverse landen samengebracht zijn. Zij tonen er hun nieuwigheden en hun knowhow. > Ideaal premium. Op de beurs kunnen de bezoekers het ideale business gift en de ideale premiums vinden: van een eenvoudige balpen (ook eco-vriendelijke exemplaren) tot een fraaie pen van een bekend merk en van kleine post-it’s tot congresmappen met plaats voor een notablok én voor een tablet-computer. Hebbedingetjes als sleutelhangers of relatiegeschenken als draagbare barbecue’s en espresso- apparaten voor onderweg. En promotioneel textiel, zowel om aan de consument bij een aankoop van een product of dienst cadeau te doen (T-shirts, barbecue-schorten, basebalcaps...) als omaan het eigen personeel te geven als werkkledij (polo’s, bodywarmers, jassen...). > Wegwijs. De commercialisatie van de door de fabrikanten getoonde producten gebeurt in nauwe samenwerking met de distributeurs/adviseurs. Het is ook de rol van die distributeurs/ adviseurs die zich op de beurs rond de de showroom van de fabrikanten bevinden om de bezoekers wegwijs te maken in het grote aanbod van promotionele artikelen en business gifts. Erich Cormann, Executive Manager van de BAPP wijst erop dat het niet de bedoeling is dat distributeurs uitstallen wat ook al bij de fabrikanten staat, maar dat ze hun toegevoegde waarde naar voren moeten brengen. Cormann: “De distributeurs zijn dan ook meer raadgever dan puur verkoper van producten.” > Praktisch. PromGifts 2014 heeft plaats op 19 en 20 maart in Tour & Taxis (Havenlaan 86C) te Brussel. Beide dagen opent PromGifts om 9.30 uur de deuren. Op 19 maart slui- ten die om 19.00 uur, op 20 maart om 18.00 uur. De toegang tot de beurs is gratis na registratie op www.promgifts.be/ praktische-informatie. Na registratie kunt u een toegangs- voucher afdrukken. ko r t à stimuler ses ventes à l’aide d’un objet intéressant, et que nous lui montrions qu’il vaut parfois mieux offrir un article promotionnel de qualité plutôt qu’une réduction.” Du fait de leur connaissance de l’offre, les distributeurs sont bien placés pour proposer l’article promo- tionnel ou le cadeau d’affaires adéquat. Vick Verhaeghe explique qu’il existe trois grandes catégories de produits : les produits pro- motionnels stimulant les ventes directes, les produits promo- tionnels générant également une notoriété à long terme, et les cadeaux d’affaires des- tinés aux clients ou aux col- laborateurs de l’entreprise. “Bref, cela donne de grandes opportunités d’offrir un bel assortiment d’actions promo- tionnels aux différents niveaux de communications”, affirme Vick Verhaeghe. P ROM G IFTS EN PRATIQUE PromGifts 2014 se tiendra les 19 et 20 mars à Tour & Taxis (Avenue du Port 86C) à Bruxelles. Ce salon spé- cialisé se tiendra avec le salon Ondernemen/Entre- prendre. Pendant ces deux jours, PromGifts ouvrira ses portes dès 9h30. Le 19 mars, il fermera à 19 heures et le 20 mars, à 18 heures. L’accès au salon est gratuit moyennant enregistrement sur le site. Il vous sera pos- sible d’imprimer un ticket d’accès après enregistre- ment.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5