PromZ.be 01-201

B ESTE L EZERS , C HERS LECTEURS , I NHOUD Met het nieuwe jaar krijgt ook Promo-Biss een nieuw kleedje. Aantrekkelijker, beter leesbaar. Inhoudelijk blijven we echter op de ingeslagen weg doorgaan: aantrekkelijke promotionele pro- ducten en business gifts voorstellen, informeren over wat er in de wereld van promotionele produc- ten gebeurd, tonen hoe bedrijven succesvol het medium promotionele artikelen inzetten... Want promotionele producten en business gifts zijn niet zomaar weggevertjes. Ze zijn een belangrijk onderdeel in demarketing- en communicatiemix. Dat getuigen in dit nummer ook de Marketeers van het Jaar 2013 Joachim Rubin (Delhazie) en Stéphane Vermeiren (Rabobank.be). bpost bank laat weten hoemen de sponsoring van het veldrij- den kracht bijzette met promotionele producten. In dit nummer vindt u opnieuw een reeks ‘promo- ideas’. En wilt u helemaal op de hoogte zijn van nieuwigheden, bezoek dan op 19 en 20 maart PromGifts. Meer info daarover ook in deze Pro- mo-Biss. A l’occasion de la nouvelle année, Promo-Biss a fait peau neuve. Son lay-out plus attrayant est également mieux lisible. Au niveau du con- tenu cependant, nous poursuivons sur notre lancée: présenter des produits promotionnels et cadeaux d’entreprise intéressants, fournir des informations sur ce qui se passe dans l’univers des produits promotionnels, montrer comment des entreprises parviennent à tirer un profit maxi- mal du médium ‘articles promotionnels’,… Les cadeaux d’entreprise et articles promotionnels ne sont en effet pas de simples gadgets. Il s’agit d’un élément important du mix de marketing et communication. En témoignent les Marketeers de l’Année 2013 JoachimRubin (Delhaize) et Sté- phane Vermeiren (Rabobank.be). bpost banque explique comment l’utilisation de produits pro- motionnels a permis de booster le sponsoring du cyclo-cross. Dans ce numéro, vous trouverez par ailleurs à nouveau une série de ‘promo-ideas’. Et si vous souhaitez être au courant des dernières nouveautés, nous vous donnons rendez-vous les 19 et 20 mars au salon PromGifts. Plus d’infos à ce sujet sont reprises dans ce Promo-Biss. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 7 News 10 Waarom geven bedrijven? Waarom geven bedrijven en mensen cadeaus? Welke momenten zijn goed om iets te geven? 14 Point de vue des ‘Marketeers de l’année’ Stéphane Vermeiren (CEO de Rabobank.be) et Joachim Rubin (vice president marketing chez Delhaize Belgique) sont les Marketeers de l’Année 2013. Quel est leur point de vue sur les produits promotionnels ? 18 Case: bpost bank-trofee: beleving voor supporters bpost-bank sponsort sinds twee jaar een serie wedstrijden in het veldrijden. Hoe zet de bank promotionele artikelen in? 20 Tussen pot en pint: Wim D’haese (Samdam) Promo-Biss stelt in elke editie dezelfde reeks vragen aan een distributeur. Deze keer krijgt Wim D’haese (Samdam Business Gifts) de vragen tussen pot en pint voorgelegd. 22 New products ...pagina’s nieuwe promotionele producten en business gifts/pages avec nouveaux produits promotionels et cadeaux d’affaires 33 Promo-watch Wie geeft wat? Een kleine greep uit acties met promotionele producten in de afgelopen drie maanden. 35 BAPP-news 36 PromGifts 2014 PromGifts 2014: des solutions aux annon- ceurs ! C’est les 19 et 20 mars prochain qu’aura lieu la deuxième édition de Prom- Gifts, le salon des articles promotionnels et des cadeaux d’affaires, et ce à Tour & Taxis, à Bruxelles. À quoi les visiteurs du salon peuvent-ils s’attendre ?

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5