PromZ.be 02-2014
3 promobiss 2/2014 B ESTE L EZERS , C HERS LECTEURS , I NHOUD PromGifts, de vakbeurs van promotionele produc- ten en business gifts, toondemet een verdrievou- diging van het aantal bezoekers dat premiums en relatiegeschenken de interesse hebben van het bedrijfsleven. En dankzij de komende wereldkam- pioenschappen voetbal is er meer aandacht voor promotionele artikelen. Vooral de partners van de Rode Duivels zijn sinds april zeer actief met premiums, waarmee ze ook op de verzamelwoede van de consument inspelen. Voor de promotionele artikelen is dat een goede zaak. Adverteerders zien dat een goed ingezet premium niet alleen op korte termijn de verko- pen een boost kan geven, maar dat het ook op de lange termijn een bijdrage levert aan hun naams- bekendheid en imago. Eigenlijk mag je niet meer spreken over premiums. Promotionele artikelen zijn een reclamemedium naast de andere. Het zijn zoals Michel Van Bavel, voorzitter van de Belgian Association of Promotional Products, zegt ‘product media’. In deze Promo-Biss tonen we wat ‘product media’ kunnen doen. Trois fois plus de visiteurs se sont rendus à PromGifts, le salon professionnel des produits promotionnels et cadeaux d’entreprise. Voilà qui démontre que les entreprises témoignent d’un intérêt certain pour les primes et cadeaux de relations. Et grâce à la prochaine Coupe du Monde de football, les articles promotionnels bénéficient d’une attention plus soutenue. Les partenaires des Diables Rouges surtout sont très actifs depuis le mois d’avril et offrent des primes en tout genre, satisfaisant ainsi à la folie de collection des consommateurs. Il s’agit d’une bonne affaire pour les articles pro- motionnels. Les annonceurs découvrent qu’une prime bien utilisée permet non seulement de booster les ventes à court termemais contribuent également à accroître la notoriété et à stimuler l’image à long terme. En réalité, on ne peut plus parler de primes. Les articles promotionnels représentent en effet un médium publicitaire à l’instar des autres. Comme l’explique Michel Van Bavel, président de la Belgian Association of Promotional Products, il est question de ‘product media’. Dans ce numéro de Promo-Biss, nous vous présentons les atouts de ces ‘product media’. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 4 News 8 Suske en Wiske als omzet-booster Suske en Wiske zijn al decennialang een vaste waarde in de Benelux en daarmee zijn de stripfiguren ook interessant voor promoties. Wat zijn de promotionele mogelijkheden van Suske en Wiske? 12 Durabilité: Le secteur doit prendre ses responsabilités La responsabilité sociétale des entreprises (RSE) et la durabilité sont une priorité pour les (grandes) entreprises, même lorsqu’il s’agit de primes et de cadeaux d’entreprise. 18 Textiel-special: van promotioneel naar imago-textiel Promotioneel textiel is meer dan een T-shirt met een logo erop. Het is vooral corporate fashion. Met corporate wear dragen de mede- werkers van een bedrijf ook het imago uit. 28 Entre la poire et le fromage: Magic Gift Une communication fiable originale. Telle est la première chose que la société bruxelloise Magic Gift souhaite offrir à ses clients, revendeurs et utilisateurs finaux. 30 WK-Voetbal en inhakende acties Het heeft wat op zich laten wachten maar sinds april zijn vooral de partners van de Rode Duivels actief met inhakende promotionele acties. 34 BAPP-News 36 New products Nieuwe promotionele producten en busines gifts/des nouveaux produits promotionels et cadeaux d’affaires 42 Promo-Watch
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5