PromZ.be 02-2014
4 promobiss 2/2014 N EWS De tweede editie van PromGifts, de enige Belgische vak- beurs voor promotionele artikelen en business gifts die op 19 en 20 maart jl. gehouden werd, is met bijna zesduizend bezoekers - om precies te zijn 5.978 - meer dan geslaagd. Vergeleken met de eerste editie vorig jaar verdrievoudigde het bezoekersaantal. “Het cijfer toont aan dat de sector zich sterk houdt en interesse blijft genereren van hun zakelijk publiek,” aldus Advanced Fair en Roularta, die de beurs in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products op 19 en 20 maart jl. organiseerden. Een reden voor de grote belangstelling was volgens Thi- baut Fontaine (mcs Kick & Rush) dat er bij de adverteerders een verschuiving van de budgetten plaatsvindt. “Budgetten die voordien aan grote mediacampagnes werden gegeven, worden nu steeds vaker aan relatiegeschenken besteed,” aldus Fontaine. Postieve geluiden waren er te horen bij de standhouders. Yves Cincinatis van Magic Gift zei een ongelooflijke massa mensen op de stand te hebben gehad. “We hebben de twee weken na de beurs gebruikt om documentatie te versturen. We hebben contacten van goede kwaliteit gehad waar zelfs al afspraken uitgekomen zijn.” WimD’haese van Samdamwas vorig jaar niet zo te spreken over de beurs, maar toonde zich dit jaar al tijdens de beurs heel tevreden. “Er waren interes- sante bezoekers, we hebben goede contacten kunnen leggen en werken al aan een paar projecten. Er waren mensen van verzekeringsmaatschappijen, van luchtvaartmaatschap- pijen, van bedrijven uit sectoren als voeding, automotive, IT...,” aldus D’haese. Guy Van Breda, PF Concepts, oordeelde dat de kwaliteit van de bezoekers dit jaar beter was, minder studenten en veel meer echte ondernemers. “Ze kwamen om leuke dingen te zien, trends te ontdekken en nieuwe ideeën op te doen,” zegt Van Breda. In zijn ogen is een beurs als PromGifts beter dan Google. “De mensen zijn fysisch met de producten in con- tact en je kunt dan met hen praten, hen overtuigen, hen de collecties tonen. Dat is goed want zo komen ze op ideeën.” Organisatoren BAPP, Roularta en Advanced Fair maakten ook al de data bekend van de derde editie van PromGifts: op 18 en 19 maart 2015 opnieuw in Tour & Taxis in Brussel. Promo-Biss, nr. 16 mei 2014/mai 2014 jaargang/année 4 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gitfs/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com ) in samenwerking met/en collaboration avec BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, augustus, november/février, mai, août, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, tel/ tél: 016/23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promonbiss.be regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer, Nederland, tel/ tél. 00 31 75/647 57 47 , fax: 00 31 75/628 49 14. Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Philip Lasance ( Philip.lasance@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee Klantenservice advertising/Sevice clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Eefje van Doorn (info@hetportaal.com) www.promobiss.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur PromGifts meer dan geslaagd Les produits promotionnels en tant que média Les produits promotionnels constituent un média en plus des autres médias de masse. C’est ce qu’a déclaré le président de la Belgian Association of Promotional Products (BAPP), Michel Van Bavel, à la veille des PromGifts 2014. “On me demande souvent quelle est la principale raison d’être de la BAPP. Je pense que c’est la conscientisation de nos clients au fait que nous faisons partie intégrante du secteur des médias. Voilà pourquoi le terme product media est approprié dans notre secteur.” Van Bavel a demandé aux distributeurs et fabricants de reprendre également cette dénomination. “Si nous pouvions nous emparer d’une infime partie, seulement 5 %, du budget que consacrent les annonceurs à la télévision, à l’impression et aux médias extérieurs, notre secteur connaîtrait un essor retentissant.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5